Program akcí
Program akcí
VÝSTAVA TOMÁŠE MITURY "PONDĚLNÍ DÍTĚ"
VÝSTAVA TOMÁŠE MITURY "PONDĚLNÍ DÍTĚ"
Tomáš Mitura (* 1988, Frýdek-Místek)
je absolventem Malířského ateliéru Malba IV. na pražské Akademii výtvarných umění. Věnuje se nejen malbě, ale také ilustraci, grafice a hudbě (působí jako frontman v noise-punkové kapele Vole). Zabývá se také tetováním a spolu se Štěpánem Markem vytvořil v roce 2017 publikaci o tetování mimo tetovací salóny nazvanou “Poke poke poke”.Jeho dílo je protkané odkazy na různá historická období - od středověku po avantgardu 20. století.Objevují se v něm tradiční motivy zátiší kombinované s výraznými barvami, kostrbatými nápisy a plastickými nánosy olejových barev, které dohromady vytvářejí neklidný a dekadentní rukopis. Vrstevnatost dílu dodávají také zdánlivě nenápadné detaily nesoucí kousavé poznámky k současným tématům. Kromě malby je také tvůrcem grafiky hudebních plakátů nebo coverů alb. Tvorba Tomáše Mitury tak volně
protéká skrze mnohá média a žánry, které zároveň kombinuje v jediný tvůrčí celek.
Pondělní dítě
Projekt s názvem “Pondělní dítě” zpodobňuje báseň o Solomonu Grundym od Jamese Orcharda Halliwella. Báseň je metaforou mého vlastního bytí a nabývání životních zkušeností v oblasti Frýdku-Místku a zároveň odrazem bohatého života mezi místními subkulturami. Jako Grundyho život, který představuje jeden týden, se odvíjel i můj vlastní podobně: od pondělí až po nedělní večer. Každý den jsem trávil různorodými aktivitami: od profesionálních sportů jako basketbal, fotbal nebo házená přes
kytarový kvartet, školní docházku, výtvarnou přípravku na vysokou, návštěvy XBOX/PC i heren, shánění marihuany nebo jiných drog v subkultuře drogově závislých, aktivity v turistickém oddíle, který byl plný her a lidí všech věkových kategorií, až po tréniky LARPů, setkávání s punkery, technaři, metalisty z klubu Stoun, hráči Magic the Gathering, hráči stolních her v Dobré čajovně. Tato rekonstrukce si klade za úkol rozklíčovat dlouhodobější změny v chápání mezilidských vztahů. A poukázat na důležitost setkávání s blízkými v utváření vlastní identity. Pomoct pochopit sám sebe a své kořeny. Uvědomit si potřebu materiálních potřeb. Překonat bariéru umělce mimo jeho ateliér a proniknout do běžného života.