Čt | 18.00

Dorota Barová / Iluzja /sólový koncert
violoncello, zpěv v polštině

hudba: Dorota Barová,

texty :  Dorota Barová, Teresa Drozda, K. K. Baczyński, Lukáš Fila

16.11.2018 Milan Bátor Recenze

Violoncellistka a zpěvačka Dorota Barová je známá zejména jako členka kapely Tara Fuki. Spolupracovala také s Vertigo Quintetem, Anetou Langerovou, Lenkou Dusilovou a projektem Tugriki. Rodačka z Třince nyní vydala své první sólové album nazvané Iluzja. Nahrála ho v komorní sestavě s kytaristou Miroslavem Chyškou (Illustratosphere, J.A.R., Sexy Dancers) a baskytaristou Jakubem Vejnarem (Muff), v jedné skladbě hostuje klavíristka Beata Hlavenková. Kolekce desíti písní vytváří jedinečnou mozaiku, která hloubkou výpovědi, introspekcí a intimitou patří k hudebně nejsilnějším momentům posledních let.

Svatojánská věž
Dolní , 73801 Frýdek-Místek

Otevřeno: květe-říjen / pátek 15.00-18.00, sobota a neděle 13.00-18.00

25
srpen
Promenádní koncerty — Michal Tučný Revival Band

Promenádní koncerty

Pravidelné prázdninové nedělní koncerty. Pohodová letní atmosféra, hudba, která láká k tanci a příležitost pro mezigenerační setkávání.

Michal Tučný Revival Band

Revival Michala Tučného se sídlem ve Frýdku-Místku. "Nehrajeme si na Michala Tučného a jeho Tučňáky, ani nekopírujeme jeho image a osobitý projev. Hrajeme po svém písničky, které zná celý národ a na kterých jsme vyrostli."

31
srpen
Kollab #3 @Moravia Banka

Kollab #3 @Moravia Banka

So | 17.00

Kollab #3 @Moravia Banka

31. 8. 2019

17:00 – 01:00

-----------------------------------------

MYSHUS, SWATCHA, MACID3000, SICKBOY a speciální host

Elektronická hudba různých stylů:

Downtempo, Disco - Funk, Experimental, Electro, Acid, House, Techno

5 Djs

Openair v centru města

Nový prostor

Doprovodný program

RCF zvuk

Dekorace

Jedinečný okamžik na místě, které brzy zmizí z mapy. Ale než se úplně vypaří, nadechne se a zažije tuto skvělou párty. Lokální jména Djs doplní jeden zahraniční host a speciální host. Akci rozjedeme pomalejšími beaty, přes downtempo a chill beaty se pravděpodobně dočkáte rychlejších stylů.

Kde: Dvůr Národního Domu (Vstup od Moravia Banky)

Plakát od: Marek Udwardi

Informace průběžně doplňujeme a těšíme se na vás.

15
září
Catena musica: Koncert duchovní evropské hudby

Koncert Pěveckého sboru Catena musica z Frýdku-Místku se koná v rámci programu Dny evropského kulturního dědictví.

catena

19
září
Jazz Q Martina Kratochvíla

Jazz Q Martina Kratochvíla

Čt | 18.00

Mimořádný jazzový koncert

Obsazení kapely:

Martin Kratochvíl - piano, Moog

Zdeněk Fišer - kytara, zpěv

Přemek Faukner - basa

Filip Jeníček - bubny

Oskar Petr - zpěv

25
září
Trio | předplatné Komorní koncerty

Trio | předplatné Komorní koncerty

Komorní koncerty

Kouzelné večery s klasickou hudbou v secesním sále Základní umělecké školy.

6 koncertů v historickém sále Základní umělecké školy od září 2019 do dubna 2020

Cena: 800 Kč / 500 Kč (studenti, ZTP a senioři)

Koncerty:

• Trio / Violoncello, klarinet, klavír (Čt 25. 9. 2019 / 19.00 / první představení)
  • Lubomír Brabec (Út 19. 11. 2019 / 19.00)
  • Slovo a Hudba / Bach trochu jinak (St 11. 12. 2019 / 19.00)
  • Sax & Piano Duo / Koncert pro klavír a saxofon (St 12. 2. 2020 / 19.00)
  • Trio Dubois (Út 17. 3. 2020 / 19.00)
  • Farana Piano Duo / Rachmaniov, Shubert (Út 14. 4. 2020 / 19.00)

Podívejte se na program všech předplatitelských skupin ZDE

Trio / Violoncello, klarinet, klavír

Eliška Novotná - Její interpretaci označují kritici a posluchači jako hudebně naléhavou, důslednou a zcela přesvědčivou. Oceňována je její perlivá technika, stylová čistota a hluboká muzikálnost. Z koncertních výkonů Elišky Novotné vyzařuje potěšení ze hry a radost ze života.

Karel Dohnal - Neúnavný́ a nadšený propagátor klarinetu jako sólového nástroje, a zároveň jeden z nejrespektovanějších klarinetistů současnosti se celou svoji dosavadní kariéru snaží přinášet na své koncerty i do nahrávacích studií díla objevné dramaturgie. Představil se publiku v mnoha zemích Evropy, Asie, Severní i Jižní Ameriky. Je laureátem řady významných mezinárodních soutěží

Jiří Hanousek - Na ostravské konzervatoři studoval hru na violoncello u Ivana Měrky a Jana Hališky a kompozici u Jaromíra Podešvy (1976-82). Ve studiu hry na violoncello pak pokračoval na pražské AMU ve třídě Miloše Sádla (1982-86). V roce 1986 začal vyučovat na ostravské (nynější Janáčkově) konzervatoři, kde působí dodnes. Od roku 2002 rovněž vyučuje hru na violoncello na Institutu pro umělecká studia Ostravské univerzity

Účinkují:

Eliška Novotná – Klavír

Karel Dohnal – klarinet

Jiří Hanousek - violoncello

Vstupné 150 / 100 Kč senioři, studenti a ZTP / př. sk. Komorní koncerty

*Samostatně v prodeji od čtvrtku 19. 9.

26
září
Dan Bárta & Illustratosphere | Zvířený prach Tour

DAN BÁRTA & ILLUSTRATOSPHERE / ZVÍŘENÝ PRACH TOUR

Dan Bárta, jedenáctinásobný držitel Ceny Anděl v kategoriích Zpěvák roku a Zpěvák čtvrtstoletí, se zapsal v devadesátých letech do širokého povědomí s kapelou Alice a účinkováním v muzikálu Jesus Christ Superstar. Stal se také neodmyslitelnou součástí kapely J.A.R. V roce 2000 překvapil fanoušky s vlastní skupinou Illustratosphere, se kterou aktuálně představí páté řadové album Kráska a zvířený prach.

Nezaměnitelný hlas s vynikající technikou zpěvu, prvotřídní hudebníci a písně vzlétající nad tuzemský standard populární hudby ... Dan Bárta & Illustratosphere okouzluje posluchače napříč generacemi i hudebními žánry již dvacátým rokem!

Vstupné 450 / 400 Kč

Slevy: ZTP/P plná cena + doprovod zdarma

03
říjen
Arundo ensemble | předplatné Chrámové koncerty

Chrámové koncerty

Duchovní i světská klasická hudba ve frýdeckých a místeckých kostelích.

4 koncerty od září 2019 do dubna 2020

Cena: 650 Kč / 500 Kč (studenti, ZTP a senioři)

Koncerty:

• Arundo Ensemble / Goldbergovy variace (Čt 3. 10. 2019 / 18.00 / první představení)
  • Ensemble Frizzante / Evropská vokální hudba (Podzim 2019)
  • Musica cum gaudio / Pláč Madony (Březen 2020)
  • Adamus — Chřibková / Koncert pro hoboj a varhany (Út 28. 4. 2020 / 19.00)

Arundo Ensemble / Goldbergovy variace

Arundo ensemble je uskupení složené ze čtyř hráčů na dechové nástroje. Jméno Arundo je odvozeno od stejnojmenné rostliny Arundo donax, z jejíhož dřeva se vyrábí plátky dřevěných dechových nástrojů.

Johann Sebastian Bach napsal Goldbergovy variace v poslední části svého působení v Lipsku. Původně pro dvoumanuálový klávesový nástroj. Dnes patří mezi základní kameny klavírní literatury. V podání Arundo ensemble uslyšíme tuto geniální Bachovu kompozici zahranou nikoli úhozem, ale doslova jedním dechem. Kvarteto je složené z našich předních hráčů, kteří jsou členové prestižních orchestrů jako Berlínská filharmonie, Česká filharmonie, Prague philharmonia - PKF a Státní opera Praha.

Účinkují:

Jan Souček – hoboj

Jan Mach – klarinet

Václav Vonášek – fagot

Karel Dohnal – basetový roh

Vstupné 150 / 100 Kč senioři, studenti a ZTP / př. sk. Chrámové koncerty

*Samostatně v prodeji od čtvrtku 19. 9.

18
říjen
Big BLAST! Band slaví 5 let!

Big BLAST! Band slaví 5 let!

Jsme Big BLAST! Band, kapela složená z místních amatérských i profesionálních muzikantů, a již pátým rokem jsme součástí kulturní scény našeho města. Za tuto dobu jste nás mohli slyšet na plesech, v parku, na swingových tančírnách, na Sweetsen Festu či na našich koncertech v klubu Stolárna, které rádi pořádáme a zveme si na ně i nejrůznější hosty. A nyní zveme i Vás na náš výroční koncert 18. října v Kině Vlast, kde těch 5 let společně oslavíme. Přijďte si poslechnout, jak se kapela vyvíjela a co takový 20členný big band dokáže!

Vstupné 150 Kč

31
říjen
Carl Petersson | předplatné Kruh přátel hudby

Kruh přátel hudby

Klasická hudba v podání špičkových českých interpretů a souborů i zahraničních hostů.

6 koncertů v Národním domě od října 2019 do března 2020

Cena: 900 Kč / 600 Kč (studenti, ZTP a senioři)

Koncerty:

• Carl Peterson & Adolfo Alejo & Edita Adllerová (Čt 31. 10. 2019 / 19.00 / první představení)
  • Slovo a hudba / Dopisy Olze (Po 18. 11. 2019 / 19.00)
  • Jiří Stivín & Collegieum Quodlibet (Út 10. 12. 2019 / 19.00)
  • Filharmonie Brno / Novoroční Koncert (Út 7. 1. 2020 / 19.00)
  • Baborák Ensemble / Haydn, Shumann, Haas (Po 24. 2. 2020 / 19.00)
  • Jiří Vodička & Camerata Janáček (Út 3. 3. 2020 / 19.00)

Carl Peterson & Adolfo Alejo & Edita Adllerová

Nádherný a poutavý koncert se skladbami N. Paganiniho, A. Dvořáka, V. Montiho a dalších nejznámějších skladatelů vám zahraje houslový virtuóz Adolf Alejo a švédský klavírista C. Petersson. Hudbu obohatí zpěvem významná česká mezzosopranistka Edita Adlerová. V jejím podání zazní skladby A. Dvořáka (árie Rusalky, Largo z Novosvětské, Cigánské písně), G. Bizeta (árie Carmen Habanera), C. Francka (Panis Angelicus) a dalších. Koncert uslyšíte s průvodním slovem Carla Peterssona v českém jazyce.

Klavírista Dr. Carl Petersson se narodil roku 1981 v Lundu (Švédsko) a vyrostl ve švédském Helsingborgu. Po absolvování základního hudebního vzdělání studoval na Královské dánské hudební akademii v Kodani a pod vedením Prof. José Ribery absolvoval obory klavíru a klavírní pedagogiky. Adolfo Alejo je mexický houslista, který koncertuje napříč světem. Patří mezi houslovou špičku. Ve svém projevu se pohybuje mezi perfektním zvukem a vrozenou muzikálností s čistou technikou. Edita Adlerová je česká operní mezzosopranistka. Vystudovala Konzervatoř v Pardubicích. V roce 1991 absolvovala s rolí Carmen v divadle J. K. Tyla v Plzni a stala se nejmladší Carmen v historii české opery. Je držitelkou ceny Českého hudebního fondu.

Spojení těchto muzikantů je vzácné a Frýdek-Místek navštíví v rámci turné po České republice.

Účinkují:

Carl Petersson – klavír

Adolfo Alejo – housle

Edita Adlerová – mezzosoprán

Vstupné 200 / 150 Kč senioři, studenti a ZTP / př. sk. Kruh přátel hudby

*Samostatně v prodeji od čtvrtku 19. 9.

05
listopad
Leona Machálková s kapelou: Muzikál - moje láska

Leona Machálková se skvělou kapelou přichází s atraktivním koncertním programem “MUZIKÁL - MOJE LÁSKA”, ve kterém si můžete vychutnat ty nejkrásnější písně ze světových i českých muzikálů, ve kterých ztvárnila hlavní ženské role a ke kterým má silný citový vztah.

Ke spolupráci přizvala jako hosta Radima Schwaba, se kterým hrála v muzikálu Monte Cristo a který též záříl v hlavní roli Fantoma opery.

Část výtežku ze vstupného bude věnována příspěvkové organizaci Hospic Frýdek-Místek.

Vstupné od 440 Kč

07
listopad
Karel Plíhal

Karel Plíhal

Čt | 19.00

Ojedinělý hudebník textař a poeta, se po koncertní pauze způsobené zdravotními potížemi s rukou vrací na koncertí podia. Karel Plíhal v jedné chvíli dokáže publikum rozesmát veselou básničkou, aby vzápětí posluchače rozněžnil a roztesknil emotivním textem písně. Jednočlennou kapelu Karla Plíhala posílil skvělý kytarista Petr Fiala, kterého Karel potkal na hudební škole v Hradci Králové.

Na Plíhalově koncertě posluchače čeká jemná a hravá poetika, komorní atmosféra a to vše ve formě inteligentně humorných, často vyzrále sebeironických textů nebo krátkých veršovánek uvozujících či doplňujících jednotlivé písničky. A zároveň famózní kytarové umění.

Vstupné 320 Kč / mimo předplatné

18
listopad
Dopisy Olze | předplatné Kruh přátel hudby

Po | 19.00

Projekt Dopisy Olze vznikl za účelem uctění 30. výročí sametové revoluce. V rámci tohoto jedinečného programu zazní hudba světových i českých autorů, která bude prokládána čtenou korespondencí Václava Havla v podání české herečky Valérie Zawadské.

Eva Garajová patří mezi nejvýznamnější interprety písňové literatury své generace v Česku a Slovensku. Její nahrávky pro vydavatelství Arco Diva vzbuzují svou autentičností pozornost i na mezinárodní hudební scéně. Zbyňka Šolcová absolvovala Pražskou konzervatoř ve tříde české legendy harfové hry prof. Libuše Váchalové. Již jako studentka získala 1. cenu na soutěži komorních souborů v belgickém Neerpeltu v duu s harfenistkou Janou Bouškovou. Valérie Zawadská je česká herečka a jedna z nejznámějších českých dabérek. Během své kariéry se objevila v několika celovečerních filmech, televizních inscenací a seriálech.

Účinkují:

Eva Garajová – mezzosoprán

Zbyňka Šolcová – harfa

Valérie Zawadská – mluvené slovo

V prodeji od čtvrtku 19. 9.

19
listopad
Lubomír Brabec | předplatné Komorní koncerty

Út | 19.00

Lubomír Brabec

Kytarista Lubomír Brabec patří bezesporu k nejvýznamnějším interpretům české současnosti. Pochází z Plzně a již od raného dětství se věnuje hudbě. Začínal na housle a ke kytaře se dostal až ve svých třinácti letech. Významným mezníkem v jeho uměleckých začátcích byl úspěch, kterého dosáhl v roce 1974 na Mezinárodní kytarové soutěži v Paříži. V roce 1980 získal stipendium britské vlády a pokračoval ve studiích na londýnské Royal Academy of Music a ve světově proslulém Early Music Centre.

Lubomíru Brabcovi je vlastní stylově pestrý repertoárový rejstřík. Je oblíbeným a častým hostem různých televizních pořadů a rozhlasových studií. Spolupracuje s nejrenomovanějšími orchestry, pěvci i sólisty z celého světa. Významná je také jeho činnost na poli komorní hudby, kde pro posluchače objevuje neobvyklé nástrojové a zvukové kombinace. Svými strhujícími výkony a přirozenou virtuozitou si získává obdiv koncertní veřejnosti. Pozornost medií pak často upoutávají jeho nekonvenční cestovatelské a sportovní aktivity. Jako první hudebník na světě uskutečnil v roce 1997 koncert na šestém světadílu na Antarktidě.

Účinkují: Lubomír Brabec – kytara

V prodeji od čtvrtku 19. 9.

03
prosinec
4TET

4TET

Již téměř 16 let udivuje diváky svými neuvěřitelnými pěveckými, ale i hereckými výkony a nápady VOKÁLNÍ SESKUPENÍ 4TET. Gentlemani v cylindrech opět připravili originální podívanou. Verze V., kterou připravil se 4TETem stejný tým jako verze předešlé, je scénicky a obsahově úplně jiná. Co ale zůstalo, je umělecky plnohodnotný, precizní a přitom osobitý projev vokálního seskupení, který se snoubí s již pověstnou dokonalostí a profesionalitou Jiřího Korna. Úžasné vokální výkony, nepřehlédnutelný design kostýmů Marie Markové a Jana Boušky, překvapivě originální pojetí aranžmá a neotřelé harmonie Jiřího Škorpíka i temperamentní herecké až „taneční“ výkony některých aktérů na jevišti. To vše rozhodně nenechá nikoho chladným a odměnou jsou jim vždy vyprodané koncerty s neopakovatelnou atmosférou.

Vstupné  650 Kč / 590 Kč

Slevy: Držitelé průkazu ZTP/P (počet míst omezen) ZDARMA + doprovod za cenu 570 Kč

10
prosinec
Jiří Stivín a Collegium Quodlibet | předplatné Kruh přátel hudby

Út | 19.00

Jiří Stivín a Collegium Quodlibet

Koncert volného sdružení se základním obsazením – flétny, violoncello, cembalo a zpěv. Repertoár je zaměřen převážně na interpretaci staré hudby – od sonát J. S. Bacha až po flétnové koncerty A. Vivaldiho. Každoročně koncem listopadu již od roku 1992 pořádá Collegium Quodlibet ve Dvořákové síni pražského Rudolfina koncert k poctě sv. Cecílie, patronky hudebníků.

Jiří Stivín je český jazzový hudebník, multiinstrumentalista a skladatel, původním povoláním filmař. Studoval na Royal Academy of Music v Londýně a skladbu na AMU v Praze. Ovládá všechny druhy příčných i zobcových fléten. Je aktivní jako pedagog a lektor na pražské konzervatoři i při mnoha dalších projektech včetně výchovných koncertů pro děti.  Collegium Quodlibet je proměnlivé sdružení muzikantů, se kterým Jiří Stivín spolupracuje už od osmdesátých let.

Účinkují: Jiří Stivín a Collegium Quodlibet

11
prosinec
Bach trochu jinak | předplatné Komorní koncerty

St | 19.00

Bach trochu jinak — Slovo a hudba

Komponovaný pořad hudby a mluveného slova. Cílem pořadu není podat v rámci koncertu ucelený a vědecký pohled na Bacha, ale nabídnout posluchačům myšlenky, které je přivedou k chápání Bacha jako člověka, který chodil po této zemi a zároveň vzhlížel k Bohu. Koncert je určen pro široké publikum, které je naladěno na vnímání krásné hudby a inspirativního slova, nepotřebuje vědecká zdůvodnění, inovativní modely ani racionální berličky v prožívání a vnímání pocitů, které se odrážejí v Bachově hudbě. Chtějí se otevřít tomu lidskému i tomu duchovnímu, co obsahuje.

V pořadu zazní skladby J. S. Bacha Knížka pro Annu Magdalénu Bachovou – výběr, Toccata a Fuga e moll, Temperovaný klavír – výběr, Houslové sonáty pro housle a klavír – výběr a texty z knihy Malá kronika Anny Magdalény Bachové od E. Meynellové.

Účinkují:

Taťjana Medvecká – mluvené slovo

Eliška Novotná – klavír

Halina Františáková – housle

Martina Janková - zpěv

07
leden
Novoroční koncert | předplatné Kruh přátel hudby

Út | 19.00

Novoroční koncert — Filharmonie Brno

Kořeny brněnské filharmonie sahají do 70. let 19. století, kdy v Brně mladý Leoš Janáček usiloval o vznik českého symfonického orchestru. Dílo slavného skladatele 20. století je ostatně nejvýznamnější programovou položkou tělesa, které je považováno dodnes za jeho autentického interpreta. Filharmonie Brno se pyšní nejmladší posluchačskou základnou v republice a propracovanou dramaturgií těžící z originálních kombinací hudby starších i současných období.

12
únor
Sax & Piano Duo | předplatné Komorní koncerty

St | 19.00

Sax & Piano Duo

Setkání saxofonu a klavíru v jednom komorním tělese lze charakterizovat jako splynutí přítomnosti s minulostí. Saxofon, přestože byl vynalezen ve 40. letech 19. století, začal naplno svůj život žít až téměř o sto let později, a stal se tak jakoby symbolem zrychleně nervního tepu naší doby. Oproti tomu klavír navozuje spíše domácky usedlou a moudrou atmosféru s vůní kávy a kvalitní hudby. Spojením obou zdánlivě protichůdných elementů se můžeme ocitnout ve zcela specifickém světě hudby, který bude umět ironicky polechtat, ale též i konejšivě pohladit.

Jedněmi z prvních protagonistů této nástrojové hudby je české Sax & Piano Duo, které se od roku 1995 pravidelně objevuje na české hudební scéně. Oba interpreti, Laura Mikel Vlková a Roman Fojtíček, patří k předním českým koncertním umělcům, jejichž interpretační úhel zobrazuje široké spektrum, a to jak uvnitř souboru, tak i mimo něj.

Účinkují:

Laura Mikel Vlková – klavír

Roman Fojtíček – saxofon