Program akcí
Program akcí
Akce pro 22.08.2023
NO BORDERS | Open Air Photography Exhibition
NO BORDERS AWARD vytváří prostor, kde fotografové z různých zemí spolupracují, sdílejí své umělecké projevy a podporují komunitu, která překračuje národní hranice.
Začínající fotografové, vybraní na základě mezinárodního Open Callu se během NBA účastní série virtuálních přednášek s profesionály z Polska, Česka, Slovenska, Maďarska a Ukrajiny. V rámci individuálních konzultací a odborných workshopů získávají zpětnou vazbu a praktické zkušenosti, které jim umožňují úzce spolupracovat a sdílet nápady s mentory a kolegy.
Open Air výstava představuje oceněné fotografie a je prvním zastavením ze série fotografických prezentací výsledků NO BORDERS AWARD v zemích V4. Výstavu doprovází tištěný katalog a online verze, která je ve své digitální podobě inkluzivní platformou pro mezinárodní kulturní výměnu, umožňuje získat vhled do fotografovaných příběhů a témat a usnadňuje mezikulturní výměnu.
NBA napomáhá rozvíjet smysluplný dialog, porozumění a slouží jako katalyzátor rozhovorů o identitě, dědictví a společných zkušenostech prostřednictvím fotografie. Projekt je financován z prostředků Visegrad Fund.
Partnerem projektu pro ČR je Kultura FM
POSLEDNÍ HOST
Autorky fotografií: Kateřina Skalíková a Renáta Veselská
Pobočka Místek, Hlavní třída 111, výstavní prostory schodiště
Výstava probíhá od 24. července do 31. srpna 2023.
Více na www.knihovnafm.cz
VÝSTAVA | Rekonstrukce bytu
V budově bývalé místecké Záložny se dříve také bydlelo. Přijďte nahlédnout do jednoho z minulých interiérů na fotografiích a představit si její příběh zase trochu jinak.
Záložna (bývalá Moravia Banka - 2. NP)
- Ne–Po: zavřeno
- Út–Pá: 15.00–18.00
- So: 10.00–13.00
Brain&Breakfast | Ondřej Koudela | První pomoc aneb BOZP život nezachrání
Ranní online přednáška, přímý přenos z Magenta Experience Centre – vzdělávacího prostoru s neomezenými možnostmi
Taky jste už stokrát viděli e-learningovou instruktáž nebo jste u vás v organizaci měli někoho, kdo o první pomoci povídal? I tak si ale nejste jistí, jestli byste zvládli pomoci?
Jde to dělat i jinak. Co si třeba prostřednictvím principů zážitkové pedagogiky odnést maximum informací? Co kdybychom lidi v našich organizacích připravili poskytnout první pomoc tak, aby to v krizové situaci skutečně zvládli?
https://www.brainbreakfast.cz/files/2023-8-ondrej-koudela.pdf
pobočka Místek, Hlavní třída 112, Modrý salonek
Přetržené vlákno / Slezan a lidé
Výstava „Přetržené vlákno / Slezan a lidé“ je ponejvíce drobným mementem a prchavou vzpomínkou na ještě nedávný provoz textilní výroby ve Frýdku-Místku, který vlivem uzavření závodů a souběžnou akcelerací technologického vývoje obecně, upadl ve většině svých detailů v zapomnění. Kdo z generace mladých dospělých dnes dokáže popsat proces skaní, šlichtování, tkaní nebo barvení tkanin? Kdo dokáže popsat rozložení výrobních procesů v lidské a strojní síle? Vlákno historicky svázané s našim městem bylo přetrženo, a ať už viníme ruku neviditelnou nebo vládnoucí, je tak jako tak místem přistání jakési bezčasí, opouštějící svět prošlupů, člunků, děrných karet a jiných zdánlivě nedůležitých komponent procesu vznikání věcí. Tak tedy vstříc krásným novým strojům, ale pozor, magická černá skříňka je neprodyšně uzavřena a s kabelkou Hermiony Grangerové má pramálo společného. Možná by se nám šikovná tkadlena mohla v nadcházejícím období ještě hodit.
Lukáš Horký
Soubor Slezan byl focený nadvakrát, první fáze byla ještě, když jela šicí dílna. Vědělo se, že bude končit a já jsem chodil mezi zaměstnance a dokumentoval život. Nejdřív se báli, to bylo složité, takže prvních čtrnáct dní jsem fotil jenom zátiší, ale postupně jsem si k nim získával vztah a jakmile se otrkali, tak už se fotili skoro všichni.
Chodil jsem tam nepravidelně dva nebo tři měsíce na celou směnu, oni si dělali svoje a když se mi někdo líbil, tak jsem dělal portréty a samozřejmě během toho vznikaly i ty pokusné a různé rozmazané fotky a nějaké experimenty se zátišími, ale ty jsem ve finále nikde nepoužil, některé z nich jsou teď ve výstavě.
Ve druhé fázi už zůstala jenom půlka holek a šicí dílna měla končit, ale pořád se to protahovalo. Byli vlastně v permanentním ukončovacím procesu, jen nevěděli, kdy ten konec přijde. Stylizované portréty, vznikly během posledního dne, když už se vědělo, že je konec. Postupně jsem si je zavolal, sedli si na židli se světly, bleskl jsem to, oni si vzali igelitku a šli. Tehdy se ještě vůbec nepředpokládalo, že Landsberger půjde k zemi.
Černobílé fotky strojů jsou posunuté o několik let dál, do situace, kdy už Slezan nejel, firma nefungovala a lidi tam nebyli. Převlíkl jsem se za dělníka a vlezl tam. Zůstalo tam veškeré strojové vybavení, nahoře byly moderní stroje a pak se to celé nechalo zdemolovat. Všechny ty mykací stroje, které jsem tam fotil, šly do šrotu. Byly to mrtvý stroje, na kterých už nebylo, vůbec nic.
Záložna (bývalá Moravia Banka - 2. NP)
- Ne–Po: zavřeno
- Út–Pá: 15.00–18.00
- So: 10.00–13.00
Téma frýdecko-místeckých textilek reflektují i další akce ve městě pod společným názvem PO STOPÁCH TEXTILEK
ONEMANSHOW: The Movie
Film ONEMANSHOW: The Movie připravoval Kazma a jeho štáb čtyři roky v přísném utajení. Podle samotného Kazmy jde o jeho dosud největší projekt, přičemž jeho kousky nejsou hraná a fikční díla, ale skutečné provokace. Oficiální trailer naznačuje, že se na filmovém plátně tentokrát odehraje něco, co bude mít také přesah do reality.
Dle slov v traileru je totiž jasné, že filmem v kině to nekončí, ale něco velkého naopak teprve vypukne.
ČR | komedie | 12+ | česky | 100 min. | 140 Kč
FK | Na lodi Adamant
Loď Adamant je denní stacionář. Unikátní bárka se nachází v srdci Paříže na řece Seině a starají se v ní o osoby trpící duševními poruchami. Nicolas Philibert, jeden z nejznámějších dokumentaristů současnosti, představuje přívětivou komunitu, netypickou zejména tím, že pacienti spoluutváří svou péči. Lidé jsou zde povzbuzováni k výměně názorů, k účasti na uměleckých a kulturních aktivitách, a někteří se dokonce scházejí, aby vedli účetnictví sdružení. Muriel, François, Sébastien, Frédéric nejsou pouhými pacienty, ale skutečnými lidmi, kteří jsou schopni přemýšlet, cítit, tvořit a mají smysl pro humor. Vítězný film z festivalu Berlinale je příběhem každodenních radostí a strastí v komorní atmosféře kajuty lodi Adamant, bořící zažité představy o „šílenství“.
FR / JP | dokumentární | přístupný | titulky | 109 min | 140 / 100 Kč