Program akcí
Program akcí
Akce pro 10.10.2022
Paříž, Paříž… | výstava fotografií Agnieszky Cyranka-Pytlik a Dalibora Bednáře
*Oba autoři nezávisle na sobě, v různých časových obdobích a rozdílnými technikami zpracování zachycují svůj pohled na Paříž, okouzleni městem na Seině.
Polská výtvarnice Agnieszka Cyranka-Pytlik je absolventkou oboru malby na krakovské Akademii výtvarných umění (2013) a oboru umělecké fotografie na Slezské univerzitě v Katovicích (2010). Již 12 let žije a tvoří v Ostravě. Vedle malby se zabývá také fotografií zachycující architekturu měst a městských objektů. I zde je dominantní geometrická struktura s ostrými grafickými kontrasty uzavřená do černobílých obrazů.
Dalibor Bednář využívá u snímků z Paříže plného políčka kinofilmu pro své vlastní příběhy fotografie. Bednářovy záběry jsou skutečně výsledkem soustředěného pozorování všedního života, avšak s jakousi zvláštní, nechtěnou lehkostí, jakoby autor dával těm obyčejným věcem (a příběhům) volný průběh, nechal je volně plynout dál, svou vlastní cestou. Jakoby nabízel další prostor k přemýšlení těm, kterým své fotografie předkládá k nahlédnutí jako dalším nestranným pozorovatelům, v jejichž myslích se pak rozvíjejí jiné příběhy všedních dnů. (z textu B.Rywikové)
Výstava je ke zhlédnutí do 30. 10. 2022 v běžné provozní době kina Vlast.
JAN ADAMUS + ONDŘEJ BĚLICA | SKRZ
Galerie Věž ve věži farního kostela sv. Jana Křtitele ve Frýdku vás zve na návštěvu výtvarného projektu - site specific instalace s názvem "SKRZ" architektů Jana Adamuse a Ondřeje Bělici.
Výstava potrvá do 30.11. 2022 / pátek 15 -18 hodin, so-ne 13 - 18 hodin.
vnitřní část instalace skončí s datem ukončení sezony
Galerie Věž i svatojánské věže jako takové - tedy v neděli 30. 10. 2022.
V případě zájmu bude možné se na vnitřní instalaci podívat po telefonické domluvě
Multimediální výstava interpretuje vertikální osu svatojánské věže až do svého maxima.
Dochází k průniku skrz celou planetu. Směr vrtu je definován protažením vertikály kostela
jakožto geometrické normály k zemskému povrchu. Instalace pracuje s výtvarnými elementy kruhu, spirály a světla. Vnější světelná spirála vyznačuje těžební bod, směr vrtu a podobně
Vnitřní audiovizuální instalace vytváří iluzi průniku skrz zemský povrch, jeho jádro a odhaluje překvapivé nálezy v dosud neprozkoumaných hlubinách.
Posláním této umělecké intervence je proměna vnímání svatojánské věže ve všech jeho měřítkách: objekt - architektura - město - planeta.
Ondřej Bělica a Jan Adamus společně tvoří autorskou dvojici od roku 2011.
Oba rodáci z Frýdku-Místku a absolventi Fakulty architektury v Brně,
Fakulty výtvarných umění v Brně a Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze.
Navzájem se ovlivňují v propojování a překračování hranic mezi fyzickým a digitálním prostředím, objektem, architekturou a environmentem.
Mezi společné projekty patří vítězný návrh na revitalizaci předprostoru Domu umění v Ostravě,
návrhy sochařských objektů ve veřejném prostoru a divadelní scénografie. Dále je spojuje
neustálá diskuze nad každodenními tématy a tvorbou.
NO BORDERS | Open Air Photography Exhibition
NO BORDERS AWARD vytváří prostor, kde fotografové z různých zemí spolupracují, sdílejí své umělecké projevy a podporují komunitu, která překračuje národní hranice.
Začínající fotografové, vybraní na základě mezinárodního Open Callu se během NBA účastní série virtuálních přednášek s profesionály z Polska, Česka, Slovenska, Maďarska a Ukrajiny. V rámci individuálních konzultací a odborných workshopů získávají zpětnou vazbu a praktické zkušenosti, které jim umožňují úzce spolupracovat a sdílet nápady s mentory a kolegy.
Open Air výstava představuje oceněné fotografie a je prvním zastavením ze série fotografických prezentací výsledků NO BORDERS AWARD v zemích V4. Výstavu doprovází tištěný katalog a online verze, která je ve své digitální podobě inkluzivní platformou pro mezinárodní kulturní výměnu, umožňuje získat vhled do fotografovaných příběhů a témat a usnadňuje mezikulturní výměnu.
NBA napomáhá rozvíjet smysluplný dialog, porozumění a slouží jako katalyzátor rozhovorů o identitě, dědictví a společných zkušenostech prostřednictvím fotografie. Projekt je financován z prostředků Visegrad Fund.
Partnerem projektu pro ČR je Kultura FM
Úsměv
Rezervacím vstupenek na filmová představení končí platnost o půlnoci v den konání projekce.
Psychiatrička Rose vyšetřuje mladou pacientku na pokraji nervového zhroucení. Žena trpí halucinacemi, pronásledují ji velmi znepokojivé vize, ovšem není to nic, co by zkušená terapeutka nezvládla. Jenže pak se jí po tváři rozlije podivný úsměv a s bohorovným klidem si střepem z rozbité vázy přímo před doktorkou přeřízne krční tepnu. Taková událost by rozhodila každého a Rose není výjimkou. Přestože ji všichni uklidňují, že sebevraždě nemohla zabránit, vracejí se jí psychické problémy z mládí a dětství. Pronásledují ji zneklidňující vize, pod jejichž vlivem se čím dál častěji chová jako blázen. Aspoň její blízcí to tak vnímají. Rose si navíc v hlavě přehrává poslední slova mrtvé pacientky a uvědomuje si, že to, co před smrtí prožívala ona, jí právě klepe na dveře. Zjištění, že mrtvá byla zatím posledním článkem v podivném řetězci sebevražd „usměvavých lidí“, jí také na klidu nepřidá. Je to iracionální, nevysvětlitelné a šílené, ale Rose dojde k závěru, že pokud se jí nepodaří najít začátek řetězce a zlo zastavit, je další na řadě. Že s touhle teorií nenajde u nikoho pochopení, asi nepřekvapí. Jenže zoufalé Rose jde o život a zoufalí lidé dělají zoufalé věci. Děsivé věci. Režisér Parker Finn je díky svým krátkometrážním hororům považovaný za jeden z největších hororových talentů současnosti. Horor Úsměv, který natočil podle vlastního scénáře, je podle prvních diváků natolik děsivý, že se při něm a dlouho po něm usmívat nebudete.
USA | horor | 15+ | titulky | 117 min. | 140 Kč
ZRUŠENO | Jemná jóga pro začatečníky i pokročilé
V lekcích se zaměříme na správné provedení Pozdravu slunci A i B. Postupně budeme přidávat
další pozice. Naučíte se do nich proplouvat se správným dechem.
Dovíte se jaké mají zdravotní benefity.
Naučíte se modifikace pozic pro váš momentální zdr. stav.
Přidáme dechové techniky. A budeme se učit i relaxovat.
Moc se na Vás těším.
Zuzka
Kurz vede Zuzana Sýkorová
10 lekcí
Cena: Permanentka 1000 Kč/ celý kurz / 130 Kč / 1 lekce
Informace na 778 710 773.
FK | Dobrý šéf
Rezervacím vstupenek na filmová představení končí platnost o půlnoci v den konání projekce.
Javier Bardem září v lehce černé komedii jako člověk, koho si každý přeje mít v práci. Jako Dobrý šéf. Tenhle šéf totiž tvrdí, že zaměstnanci jeho továrny jsou pro něj jako vlastní rodina. Pro jejich dobro by udělal téměř cokoliv. Otázkou ale je, jestli o to stojí, a jestli je to pro ně opravdu dobrá zpráva. Film Dobrý šéf letos triumfoval na udílení španělských filmových cen Goya, kde získal celkem šest ocenění, včetně ceny pro nejlepší film, režii, scénář a herce v hlavní roli. Julio Blanco (Javier Bardem) není žádný neosobní korporátní manažer, jeho továrna na průmyslové váhy Básculas Blanco je rodinný podnik, který řídil už jeho otec. Všechny tu zná, všichni znají jeho a on bere rodinné podnikání opravdu vážně. „Víte, že s mou ženou jsme neměli děti. Moje děti jste vy všichni,“ připomíná svým zaměstnancům. Na stěnách v jeho kanclu už visí pěkná řádka diplomů pro vzornou firmu a nyní si umínil získat další uznání - regionální cenu pro nejlepší podnik. Za pár dní dorazí do továrny komise, která o udělení ceny rozhoduje, a všechno musí být v nejlepším pořádku. Jenže právě v té chvíli se všechno začne jaksi sypat. Vedoucí výroby Mirailles, jindy schopný profík, je teď úplně mimo, protože řeší trable s manželkou. Vedle továrny osaměle demonstruje nedávno propuštěný José a mává transparenty, na kterých nestojí nic, co by komise měla vidět. A aby toho nebylo málo, ještě je tu Liliana, stážistka v marketingu. A Julio Blanco má pro stážistky slabost. Hlavně ty, co si rády nechají zavázat oči . . . Blancova otcovská pozornost vůči zaměstnancům přesahuje všechny meze. „Když vaše problémy ovlivňují chod podniku, jsou to i moje problémy,“ hlásá a snaží se tahat za nitky jejich osobního života víc, než je zdrávo. Podle jeho názoru totiž váhy, aby vážily správně, někdy potřebují pomoci. Kam až zajde jeho snaha získat cenu pro vynikající podnik? Javier Bardem už v mnoha rolích ztvárnil sympaťáky stejně jako temné padouchy. Jeho Julio Blanco je obojí - odpudivý manipulátor, kterého si ale nemůžete neoblíbit.
ESP | komedie | 15+ | titulky | 119 min. | 140 / 100 Kč